Direktlänk till inlägg 19 april 2016

Jag gjorde det..

Av Frida - 19 april 2016 15:03

Igår ringde jag ivo och anmälde min läkare som jag skulle ha gjort för länge sedan. Dom på Ivo sa först att man kontaktar personalnämnde och klinik chefen innan man gör en anmälan men bara efter en stund vi hade pratat så sa hon att nej jag tycker du ska skicka in en anmälan meddetsamma så det gjorde jag.
Men det va svårt att beskriva händelsen när det handlade om hur många händelser som helst. Men jag fick nog ner det mesta.
Från att han skrev ut allt för många olika mediciner så som jag va någon jävla provkanin till hans dåliga attityd och hur detta har skadat hela mitt liv.
Och mitt sett att se på mig själv och min framtid. För jag hade inte hamnat så här långt ner om det hade stoppas i tid och då hade jag haft endel av mitt självförtroende kvar och hade varit tillbaka på jobbet för längesen men nu vet jag inte om jag vågar ge mig ut i jobb.
Alla dessa tankar om att få ett bakslag och inse att jag inte fixar det maler i mitt huvud.
Vist jag har min fasta tjänst inom äldreomsorgen men jag vill inte tillbaka.
För det är jag för bra på, eller hur man nu ser på det. Jag vill ha raka rör inget jävla skitprat som det alltid är på sånna ställen. Jag började jobba inom vården året jag skulle fylla 18 så jag har varit runt på många olika boenden och det är Fan samma skit överallt.
Personal som har jobbat för länge och ser jobbet som en maskinstation där dom gör det dom måste och inget mer. Dom tycker det är trevligare att ta en kopp kaffe och sitta och snacka skit om personalen och hur jobbiga/tungt dom har det på jobbet.
Jag passade inte in där för jag la förmycket tid på dom som bodde där och kunde sätta mig ner och hålla någons hand för dom va oroliga istället för att springa o kolla i behovslistan om dom hade något lugnande.
Nej tack. Det va väl därför jag utbildade mig till legitimerad badmästare inom hälsa och spa och fastnade för massagen och läst vidare till certifikat medicinsk massageterapeut.
Och det är något jag kan skryta om för det är inte många här runt omkring som slår mig på fingrarna när det gäller behandling av kroppen. Skulle så gärna vilja öppna ett spa här runt omkring inte mitt inne i stan utan i utkanten. Ett spa där Svensson har råd att gå. Och jag är övertygad på att det hade fungerat. Så OM jag får några pengar för anmälan så ska jag starta ett eget företag. För att kunna bygga upp mitt liv igen våga tro på mig själv och mina kunskaper som jag ligger inne med. Detta är min dröm och mitt mål...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 21 oktober 2017 09:17

Att se panikångesten i din blick när du frågar vart du är och vad det är för sår du har på höften, går inte att beskriva. När jag lugnt försöker förklara att du bor här och att du har för 5 dagar sedan fått höften opererad, där av det stora såret. ...

Av Frida - 14 oktober 2017 12:36


Sannie den augusti 6 år, jag den 24 september 32 år , Love den 8 oktober 9 år och idag den 14 oktober fyller Mattias 35år. Sannies kalas delade vi in på fet texttre tillfällen. Ett barnkalas för kompisarna och sen ett Kalas där jag kunde var...

Av Frida - 13 oktober 2017 13:05

Jag har spelat pokemon go nu i ett år och jag tror det var här min resa började gå åt rätt håll. Innan jag började spela mådde jag så dåligt att jag började få olika fobier så som att träffa folk och till och med duscha ? det är helt sjukt när man tä...

Av Frida - 11 oktober 2017 16:16


Av Frida - 11 oktober 2017 16:12


Kunde inte i min vildaste fantasi ana att denna lilla varelse kunde ha så stor personlighet. Jag har typ alltid haft djur från möss till hästarna och jag trodde att jag alltid skulle ha hund i huset men efter vi lämnade tillbaka Alex till Sin ägare p...

Presentation

Frida är mitt namn och detta är mitt helt vanliga jävla liv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards