Direktlänk till inlägg 13 februari 2016

En början

Av Frida - 13 februari 2016 12:31

Jag har alltid varit en stark brud som har vetat vad jag vill och har klarat allt som har kommit i min väg. Redan i första klass fick jag diagnosen dyslexi och där efter fick jag hitta min egen väg att klara av allt som hade med skolan att göra.
Jag slingrade mig igenom högstadiet med godkänt i dom flesta ämnena förutom engelska.
Min speciallärare sa till mig redan i tjunde klass att jag inte kommer få godkänt i engelska när jag går ut nionde klass så dom lektionerna vi hade engelska tillbringade jag i rökrutan. ?
så efter högstadiet pluggade jag ett år på IV och skulle försöka läsa upp mina betyg men det året var bara en lektion för mig där jag och polarna spanade in snygg killar istället för att plugga ?
efter detta året kom jag in på omvårdnadsprogrammet och trodde aldrig att jag skulle klara att gå ut gymnasiet men jag är stolt att jag har min dyslexi för jag har fått talets gåva istället.
Och det har räddat mig många gånger.
Men trots alla motgångar så klarade jag av gymnasiet och flyttade hemifrån redan när jag gick i andra ring. Jag gick i skolan på dagarna och jobbade på kvällarna och helgerna för att kunna betala lägenheten och räkningarna.
Allt för att klara mig själv och det flöt på bra. Fick en tjänst och jobbade där i några år tills jag blev förbannad på systemet hur man behandlar våra äldre. Så jag plugga vidare till legitimerad badmästare inom hälsa och spa. Och jag blev nyfiken på massage så jag pluggade vidare till certifierad medicinsk massageterapeut och har jobbat endel inom detta som jag kommer säkert kommer skriva mer om senare.
Men allt detta har jag lyckats med plus att jag har satt 2 underbar barn till värden Love som är född 2008 och Daniel dom är född 2011.
Sen för ca 3 åren rasade hela mitt liv och det är de min blogg kommer handla om.
Psykisk ohälsa.
Från att vara så stark till att bli så svag i ett helvete vanlig jävla liv.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 21 oktober 2017 09:17

Att se panikångesten i din blick när du frågar vart du är och vad det är för sår du har på höften, går inte att beskriva. När jag lugnt försöker förklara att du bor här och att du har för 5 dagar sedan fått höften opererad, där av det stora såret. ...

Av Frida - 14 oktober 2017 12:36


Sannie den augusti 6 år, jag den 24 september 32 år , Love den 8 oktober 9 år och idag den 14 oktober fyller Mattias 35år. Sannies kalas delade vi in på fet texttre tillfällen. Ett barnkalas för kompisarna och sen ett Kalas där jag kunde var...

Av Frida - 13 oktober 2017 13:05

Jag har spelat pokemon go nu i ett år och jag tror det var här min resa började gå åt rätt håll. Innan jag började spela mådde jag så dåligt att jag började få olika fobier så som att träffa folk och till och med duscha ? det är helt sjukt när man tä...

Av Frida - 11 oktober 2017 16:16


Av Frida - 11 oktober 2017 16:12


Kunde inte i min vildaste fantasi ana att denna lilla varelse kunde ha så stor personlighet. Jag har typ alltid haft djur från möss till hästarna och jag trodde att jag alltid skulle ha hund i huset men efter vi lämnade tillbaka Alex till Sin ägare p...

Presentation

Frida är mitt namn och detta är mitt helt vanliga jävla liv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards